Attending School Open Houses: Prepare These Things, Parents!

In today’s advanced development, securing the best education for your child is more crucial than ever. We all want our little ones to experience quality education. That’s why various important aspects need to be explored in finding the best school.
Dengan majunya perkembangan di masa sekarang, memilih pendidikan terbaik untuk mempersiapkan anak di masa depan menjadi hal yang sangat krusial. Berbagai aspek penting perlu digali dalam menemukan sekolah yang cocok bagi anak dan juga orangtua.

Nowadays, schools often host open house events that serve as gateways for parents to find a treasure trove of information. The curriculum, extracurricular activities, tuition fees, and everything in between will be thoroughly discussed during the event. What an excellent chance to inquire about all important information. Find some tips below that will help you to make the most of it!
Kegiatan open house yang diadakan oleh sekolah adalah salah satu cara terbaik untuk menemukan berbagai informasi yang kita butuhkan. Mulai dari kurikulum, kegiatan ekstrakurikuler, fasilitas sekolah, biaya pendidikan, hingga persyaratan penerimaan siswa baru. Temukan tips menarik di bawah ini sebelum datang ke sebuah open house sekolah!

Set aside a special time

Mark your calendars and set aside that special time to immerse yourself in the open house experience. By attending the entire event, you’ll gain access to a wealth of valuable information.
Sisihkan waktu khusus untuk hadir dalam kegiatan open house secara menyeluruh. Dengan mengikuti kegiatan secara menyeluruh, kita juga akan memperoleh informasi yang dibutuhkan secara utuh.

Do simple pre-open house research

Before stepping into the open house, conduct some pre-event research on the school’s curriculum, teaching methods, and other essential aspects. This information can generally be obtained through the school’s website or social media pages. If you have several school candidates, note down the differences that are important and ask the staff and teachers directly to get more accurate information.
Lakukan riset sederhana terkait kurikulum, metode belajar, dan hal-hal lain yang ingin kita ketahui sebelum menghadiri acara open house. Informasi-informasi ini umumnya bisa didapatkan melalui laman website atau sosial media sekolah. Apabila kita memiliki beberapa kandidat sekolah, catat perbedaan yang menjadi aspek penting dan tanyakan langsung pada staf dan guru untuk memperoleh informasi yang lebih akurat.

Feel the experience together

The heart and soul of school selection lies in children’s happiness. Invite your child to come along, let them explore the environment, and see how they like their second home to be.
Bagian terpenting dalam memilih sekolah adalah ketika anak merasa nyaman dan senang berada di sekolah. Usahakan untuk mengajak anak saat menghadiri kegiatan open house. Hal ini akan membantu kita dalam menilai bagaimana anak menyukai lingkungan yang akan menjadi rumah keduanya nanti.

Also, take advantage of open house activities that provide trial class opportunities. Children will have the opportunity to experience the learning process in the classroom. And this is what we will encounter in Sekolah Victory Plus Open House, Saturday, September 16, 2023.
Manfaatkan juga kegiatan open house yang memberikan kesempatan uji coba kelas atau trial class. Anak-anak akan berkesempatan untuk merasakan bagaimana proses belajar di kelas. Dan inilah yang akan kita temui dalam kegiatan open house Sekolah Victory Plus, Sabtu, 16 September 2023.

As the first school with an International Baccalaureate curriculum in Kota Bekasi, Sekolah Victory Plus promises an extraordinary experience for parents to get to know SVP better. Brace yourself for consultation sessions, thrilling trial classes, epic school tours, the vibrant SVP Fair, and more. Register now to unveil a world of exciting offers for your child’s future education. So, are you ready to join the open house filled with laughter and learning?
Sebagai sekolah dengan kurikulum International Baccalaureate pertama di Kota Bekasi, Sekolah Victory Plus menyediakan rangkaian acara menarik yang bisa diikuti para orangtua untuk mengenal SVP lebih jauh, diantaranya sesi konsultasi, trial class, tur sekolah, SVP Fair, dan lain-lain. Daftar sekarang untuk menemukan berbagai penawaran menarik lainnya. Jadi, sudah siap menghadiri kegiatan open house bersama buah hati?

Also, we’ve more intriguing tips, revealing the significance of choosing the curriculum for the perfect school for your little ones. Stay tuned!
Selain itu, nantikan tips menarik lainnya tentang pentingnya kurikulum pendidikan dalam memilih sekolah bagi anak.

Published by Sekolah Victory Plus

Top IB World School in Indonesia

Leave a comment